Cliquez pour vous déconnecter.

Pauline, 24 jaar, werkt sinds kort voor onze agentschap in Oostende. Lees haar verhaal hieronder.
Wat houdt de taak van een consultant precies in?
Je komt dagelijks in contact met klanten en uitzendkrachten. Je helpt de kandidaat aan de juiste job en helpt de klant aan nieuwe geschikte werknemers. Je volgt de procedure van de sollicitatie op en bij positieve feedback maak je de juiste contracten aan. Maar ook daar stopt het niet, bij bijkomende vragen van zowel klant als uitzendkracht staan wij telkens klaar om de juiste informatie te verlenen.
Wat vind je leuk aan je werk als consultant?
Ik vind het vooral fijn om contact te hebben met kandidaten. Wanneer je ze kan opbellen en goed nieuws kan brengen dat ze mogen starten is super. Om dan ook van een enthousiaste klant te mogen horen dat de kandidaat mag starten en ze tevreden zijn is ook altijd leuk. De bijkomende administratie qua contract opmaak of opvolgen van de planning is zeker iets waar ik me in kan vinden.
Kunt u ons iets vertellen over uw opleiding?
Ik heb gestudeerd als leerkracht secundair, waardoor ik het wel gewoon ben om sociaal te moeten zijn aangezien ik voor de klas moest staan. Ik heb dan bijkomend mijn federgon examen afgelegd zodat ik meer op de hoogte was van de sociale wetgeving en dus ook de uitzendkrachten en klanten beter te woord kan staan.
Hoe lang heb je gewerkt als student voor Human Supports?
In welk jaar ben je begonnen? Ik ben begonnen toen ik afstudeerde aan het middelbaar, dus in 2015. Vanaf dan eigenlijk elke zomer bijna 2 tot 3 maanden en soms ook de bijkomende schoolvakanties zoals paasvakantie of krokus. Dit tot 2019. In 2020 ging ik terug in de paasvakantie werken, maar zijn we jammer genoeg in lockdown gegaan.
Waarom wilde je bij Human Supports blijven werken?
Mijn passie voor de uitzendsector en HR is hier begonnen. Ik heb mij hier altijd heel welkom gevoeld. Iedere collega stond telkens klaar om te helpen waar nodig en moedigde me aan. Ze waren ook telkens heel blij dat ik hen kwam ondersteunen in de vakanties en dat maakte het telkens heel leuk werken. Ik heb mijn zelfvertrouwen hier gevonden door de nodige ondersteuning. Ook de manier van werken bij Human Supports is heel tof. Dicht contact met de klanten, uitzendkrachten en andere collega’s. Omdat Human Supports gespecialiseerd is in de horeca kent iedereen zijn vak heel goed en kan er telkens kort op de bal gespeeld worden.
Wat vind je van de sfeer bij Human Supports?
Zoals ook reeds hierboven vermeld, vind ik vooral dat ik kan rekenen op mijn collega’s. Ze helpen mij waar nodig en vinden het nooit erg om mijn vragen te beantwoorden. Ik had zeker ook het gevoel dat iedereen toch positief was toen er werd verteld dat ik bij Human Supports vast in dienst ging komen.
Je begon te werken tijdens de pandemie, was het niet te ingewikkeld voor je?
Ik ben afgestudeerd in de eerste lockdown en was het dus wel gewend om mij aan te passen aan de situatie. Het is natuurlijk jammer dat we momenteel niet full-time met alle collega’s op kantoor kunnen werken. Gelukkig zitten we momenteel in laag-seizoen dus perfect om alles goed in de vingers te hebben tegen hoog-seizoen. Op mijn collega’s kan ik gelukkig altijd rekenen als ik vragen heb.
Kunt u de bijzonderheden van het werken tijdens de pandemie uitleggen?
Momenteel werken wij enkel in de ochtend op kantoor en ook telkens alleen. Dit is natuurlijk jammer omdat ik zo mijn collega’s minder zie en telkens via telefoon mijn vragen moet stellen. Ik hoop dat we snel terug allemaal naar kantoor kunnen en alles terug full-time draait bij onze klanten.
Heb je iets speciaals te zeggen over Human Supports?
Ik kan Human Supports enkel maar bedanken om mij jaren geleden de kans te geven om hier te starten als student, mij te laten groeien en mij uiteindelijk een vast contract aan te bieden. Bedankt voor het vertrouwen en samen zullen wij zorgen voor de juiste kandidaten op de geschikte plaatsen.